
Munca de acasă: 4 sfaturi pentru a lucra într-un mediu zen
În timpul pandemiei ai fost nevoit să schimbi biroul confortabil, ieșirile zilnice și socializarea cu colegii pe munca de acasă?
Inițial te-ai entuziasmat, ai crezut că te vei relaxa mai mult, evitând traficul, dar, cu timpul, a devenit tot mai greu să te concentrezi și să lucrezi eficient.
Continui munca remote? Atunci îți oferim câteva trucuri pentru a-ți organiza timpul și activitățile, lucrând productiv și relaxant chiar din propria locuință:
- Stabilește-ți un program de lucru regulat!
Dacă ești o persoană matinală, începe lucrul dimineața devreme, iar dacă lucrezi mai bine după masă – programează-ți activitățile pentru seară. Stabilește-ți un program de lucru pe care să-l respecți zilnic și care să fie în conformitate atât cu perioada zilei în care ești mai productiv, cât și cu timpul în care șeful, colegii sau clienții au nevoie de tine. De asemenea, este important să fii constant și să prioritizezi sarcinile, pentru a evita stresul și anxietatea. Astfel, poți folosi instrumente digitale de organizare sau poți rămâne la clasica agendă, în care să-ți notezi sarcinile.
- Creează-ți un spațiu de lucru acasă!
E tentant să lucrezi din pat sau de pe canapea, dar această modalitate de a lucra îți poate afecta productivitatea. De aceea, e indicat să-ți creezi un spațiu de lucru și să lucrezi permanent din aceeași odaie. Așa îi vei da de înțeles creierului că este timpul pentru muncă, nu pentru relaxare. De asemenea, e important să păstrezi curățenia în acest spațiu: să îți speli ceașca de cafea, să duci gunoiul și să ștergi regulat praful. Astfel, îți va fi ușor să rămâi concentrat. Iar pentru un mediu mai zen, îți poți decora „biroul” cu flori, citate motivaționale sau alte lucruri care îți conferă o stare de bine.
- Ia pauze frecvente!
Munca de acasă te poate face să te simți disponibil tot timpul, dar „prezența” ta nu este de folos nimănui dacă sănătatea mintală îți este afectată. De aceea, e important să îți iei o oră pentru prânz sau să iei pauze regulate de la ecran, pentru a gestiona mai bine stresul și anxietatea. De asemenea, e bine să-ți stabilești un timp pentru a merge la plimbare sau alergare, a respira aer curat sau a bea o cafea în afara casei. Aceste acțiuni te pot relaxa și ajuta să reiei sarcinile cu mai mult entuziasm și productivitate.
- Fii conectat!
Atunci când lucrezi de acasă, te simți mai izolat, iar uneori lipsa interacțiunii umane te poate copleși emoțional.
Cum poți păstra legătura cu cei din jurul tău?
Programează apeluri video pentru ședințe și lucru în echipă sau vorbește cu colegii la telefon, în loc să le trimiți e-mail-uri. Profită de timpul liber, pentru a petrece timpul cu cei dragi și a lua masa împreună. Ieși în mijlocul naturii, organizează activități cu prietenii sau socializează virtual cât mai frecvent, pentru a păstra interacțiunea cu cei din jurul tău și a fi conectat.